Tur jag inte jobbar kvar i Kista ;oP

Var och hälsade på mitt gamla jobb och några av mina före detta kollegor.
Möte där jag berättade om mitt nya jobb. Skillnader på det jag hade då och det jag gör idag. 
Lunch med lite fler fd kollegor. Väldigt trevligt att träffa dem alla igen :o)

Att åka tunnelbanan dit, hoppa av och gå genom Kista centrum och sen bort mot kontorsbyggnaderna, det kändes mer konstigt än jag trodde att det skulle göra. Har gått där så många gånger innan. Men nu var det sen i Augusti jag gick där sist. Gick där som så många gånger förr, fast ändå inte, på nått konstigt sätt. Gick där nu i ett annat syfte än att jobba. Svårt att förklara.

Allt såg likadant ut, fast ändå inte. Det hade öppnats en del nya butiker och andra hade stängt. 
De hade bla öppnat HEMMAKVÄLL där. Vilken tur att jag inte jobbar kvar i Kista, då hade jag varit deras största kund. Och ja, största i dubbel bemärkelse :oP


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kallt på kontoret :-/

Ösregn ute och kallt på kontoret :o/ Fick ta på mig jackan (kontors-jackan) för jag frös så :oS Är även insvept i en filt om...