Onsdagsmys delux

Det är sådan lyx att få komma ut till stallet!
Kände mig rätt nere i går. Mycket som pågår och vädret var ju rätt bedrövligt igår på dagen.

Men när man möter denna gulle-mulen i stallet. Den som bara vill pussas och kramas och vara nära och gosa hela tiden! Då går det inte att vara nedstämd längre. 
Vädret hade klarnat upp och vi gick en runda ute innan jag satt upp. Funderade tom på att rida ute i paddocken, men det projektet får vänta lite till.

Jag var alldeles ensam i ridhuset. Men efter en liten stund kom det upp en person på läktaren som har häst i stallet. Jag frågade om han kunde filma en stund när jag red. Blev bara några minuter och det var under uppvärmningen.
Men det är väldigt nyttigt att bli filmad.
Det är ensak hur det känns när man rider och en helt annan sak hur det verkligen ser ut.
Oftast blir man positivt överraskad när man ser det som filmats.
Man känner så mycket mer än vad som syns. Minsta lilla spänning eller vinglighet känns, men syns inte alltid. 
Det är nyttigt för ens eget huvud och tankar att påminna sig om det ibland.
Jag vill ofta för mycket i min ridning och sätter därför också onödig press på mig själv och i förlängningen på hästen.

Ska försöka få någon att filma mig snart igen :)

Sken som en sol och kvittrade som en lärka när jag sent på kvällen körde från stallet :oD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kallt på kontoret :-/

Ösregn ute och kallt på kontoret :o/ Fick ta på mig jackan (kontors-jackan) för jag frös så :oS Är även insvept i en filt om...