Soffa till mamma

Efter jobb i måndags så kom mamma och Fredrik och mötte upp mig vid mitt jobb. vi skulle hämta en soffa på Mio som mamma beställt. Då Mio ligger runt hörnet från mitt kontor (verkligen bara runt hörnet). Vi har dragkrok på vår bil och det gick att låna släp på Mio. 
In med soffan i släpet och hem till mamma.
In med soffan i mammas vardagsrum.
Ut med den gamla soffan.
Ut till tippen med den.
Bort till Mio och lämna släpet.
Hem till mamma igen!

Där bjöd mamma på grillat och jag fick ett välförtjänt glas rosé!


Mamma har ingen stor trädgård, men hon har massor av fina och goda saker i den. 
Massor av kryddor och örter.


På bilden ser ni en liiiten persika. Den kommer under sommaren växa och bli större, mycket större.



Även fikon hittar man i mammas trädgård.

Både persikoträdet och denna fikonbuske står ute året om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kallt på kontoret :-/

Ösregn ute och kallt på kontoret :o/ Fick ta på mig jackan (kontors-jackan) för jag frös så :oS Är även insvept i en filt om...