Ny frisyr och Trampebåts-tur med vänner en härlig lördag

I lördags hade jag en tid bokad som jag sett framemot väldigt länge.

Jag hade bokat en tid på Boudoir för att klippa mig.
Var så trött på mitt hår. Det bara hände, var stripigt och slitet. 
Hade sett en bild av mig bakifrån med utsläppt hår där det ser ut som om jag har tunna tunna dreadlocks i nacken. Fruktansvärt fult!

Så nu gick jag till frisören med rätt så fria tyglar åt dem.
De krav jag hade var:
Då jag aldrig haft kortare hår än till axlarna så ville jag inte ha en kort kort frisyr, utan behålla lite av längd i håret. 
Sen ville jag ha en lättskött frisyr då jag inte är intresserad av att stå och fixa med den i evigheter varje morgon. 

Jag skämdes lite när jag berättade att jag använde ett vanligt schampo från ICA. Men det kunde min frisör godta, inte bra, men var ändå okej.
Men när jag släppte bomben att jag inte använder något balsam då fick jag mig en ordentlig tillsägelse. Hahahah! Oouuppss!!!

"Har du en fön" frågade min frisör. Jajjamensan! En fön har jag! :oD
Sen berättade jag inte att jag köpt den på Ge Kås för en herrans massa år sedan för typ 80 kr.... Hahahahah!!


Det rök mycket hår på längden! 


Jag gillar det! :oD
Detta kan kan verkligen trivas i :o)


Efter det så mötte jag och Fredrik upp Erik och Elin som var ute och trampade trampebåt i kanalen. Vi hoppade på vid centralen och sen gled vi runt på kanalen resten av eftermiddagen. Så otroligt mysigt! Och fantastiskt väder hade vi också!


 Matade ankor med falafel rester :oP
De gillade inte kikärtor.. men brödet som var runt falafeln, det var tydligen smarrigt värre, trotts lite vitlöksinslag :o) 


 Happy falafelätare i kort hår på en trampebåt vid Malmö Live

Kvällen avslutades efter ett kort stopp på Bishop Arms på stortorget på Ölcaféet på Möllan. Skagentoast till middag. Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kallt på kontoret :-/

Ösregn ute och kallt på kontoret :o/ Fick ta på mig jackan (kontors-jackan) för jag frös så :oS Är även insvept i en filt om...