Tetris när det kommer till flytthjälp

Lördag efter lunch:

Körde hem från Bara strax efter lunch. 

Hem om och byta bilen mot cykeln och jeansen och tröjan mot bikini, shorts och linne.
Cyklade hem till Sara och hennes nya lägenhet. Som hon köpt, nästan på kryp avstånd från oss. I alla fall på "vin-på-balkongen avstånd" (kom vi fram till under kvällen).

Hon håller på att renovera lägenheten men behövde tömma förrådet på som hon hyrt på de möbler och saker som fortfarande var kvar där.

Soffa, ett skåp, en byrå, tavlor, stolar, bordsskivor mm... 
Med lite Tetirs precision och många skratt så fick vi plats med det i hennes hästtransport. 


Efter att vi först känt oss duktiga för att ha fått sakerna ur förrådet och in i släpet. När vi satte oss i bilen så insåg vi att vi bara var halvvägs.. Nu skulle de ju ur släpet och in i lägenheten.
Som tur är i detta fallet, så är det en lägenhet på första våningen som Sara köpt. Inga trappor som vi behövde bära upp allt för.

När allt var på plats i lägenheten och vi fått hjälp av två män på gatan som erbjöd sig att bära in det tyngsta och mest otympliga skåpet som både jag och Sara dragit oss för att försöka få in, så insåg vi att vi var ju vrålhungriga! 
Jag hade inte ätit sen frukost och Sara hade bara ätit några stöd-mackor strax innan jag kom till henne. 

 Det var en FoodTruck Festival i Magistratsparken i Malmö.
Så vi lastade våra stål-hästar i transporten och körde ca tre kvarter till Pildammsparken där det var lättare för Sara att parkera med hästtransporten.
Där lastade vi ur cyklarna och cyklade de resterande ca fem kvarteren till Magistratsparken.
Hahaha!


I parken så var det fullt ös!
Massor av människor. FoodTruks, musik, matdoft. 
Väldigt trevligt! 


När vi ätit upp vår mat så cyklade vi in i Pildammsparken igen och slängde oss där på en filt.
Solade, pratade och skrattade.

Efter ett tag tittade jag på klockan. 
19:03
:oO
Herregud! Klockan var över 7 på kvällen och där låg vi i bikini fortfarande. 
Underbart! 

Men då kände jag att det var tid att ta sig hem åt. 
Köpte med lite mat på vägen och sen satte jag mig i soffan resten av kvällen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kallt på kontoret :-/

Ösregn ute och kallt på kontoret :o/ Fick ta på mig jackan (kontors-jackan) för jag frös så :oS Är även insvept i en filt om...