När livet ger mig citroner, beställer jag tequila. Du har ett val... välj ett leende

Livet är inte lätt.

Man utsätts för prövningar HELA TIDEN.
Ibland är de små, ibland är de stora. Ibland hopar de sig och kommer många på en gång. 

Det som är viktigt att man lär sig hantera situationen då livet är svårt och utsätter en för prövning.
Det är hur man hanterar situationen som styr hur man mår.

Man har ett val...
Man kan välja att se sig nerslagen av prövningen.
Eller så väljer man att se den positiva sidan av den.
Detta är något man måste bestämma sig för och öva på.

Jag har lite olika "power-meningar" som jag säger till mig själv när man stöter på prövningar.
"Skratta åt skiten, det hjälper inte att gråta."
"Le och vinka"

Nedan citat tycker jag är är väldigt talande och med humor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kallt på kontoret :-/

Ösregn ute och kallt på kontoret :o/ Fick ta på mig jackan (kontors-jackan) för jag frös så :oS Är även insvept i en filt om...