Cassmir och jag en solig söndag

En underbart varm och solig söndag eftermiddag i stallet.

Han är så go denna hästen. Hade han kunnat hade han satt sig i mitt knä och spunnit som en katt och slickat en i ansiktet som en hund 😊

En liten film från när jag hämtade honom i hagen <3 




Sen var det tid för en ridtur ute i solen :o)
Då det i mitt tycke inte gick så bra förra gången så tog jag med min "livlina" ut. Min "livlina" är gramanen. "Livlina" är mest en lek med ord...
Har jag den när jag rider, även om jag inte rider på den så går det bättre.
Allt sitter innanför hjälmen, i mitt huvud.
Idag är jag glad att jag hade med den, han gick o tittade och hade mer fokus på barnen som var ute och betade med sina ponnys runt paddocken, än på mig. När jag ridit fram så tog jag av gramanen för då kände jag att han hade fokus på mig igen :o)

Nedan är en bild från dagens ridning. 
Ja, den är lite suddig... men så blir det ibland. 

Han kändes riktigt fin efter framridningen :o)

Åh vad jag är lyckligt lottad som får chansen att hålla på med dessa fantastiska djur! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kallt på kontoret :-/

Ösregn ute och kallt på kontoret :o/ Fick ta på mig jackan (kontors-jackan) för jag frös så :oS Är även insvept i en filt om...