Bara en liten fika...

Mamma ringde i morse och frågade om jag ville följa med en kort sväng till IKEA och sen en liten fika hos morfar. Hon skulle bara köpa ett stekjärn till morfar på IKEA.

Det lät ju trevligt, jag hade inga jättestora planer, mest lite fix hemma och jag skulle sy lite kuddar bla...

Det mamma "glömde" att berätta var:
Att på vägen till IKEA skulle det inhandlas frallor och lite mat. Sen skulle en Bingolott handlas på ett annat ställe.
Efter IKEA skulle hon in om ÖoB för att köpa lite rengöring.
Fika hos morfar var trevligt.
Sen skulle det lagas mat där för att frysa in.
Rengöringsmedlet skulle göra sin verkan.
Frysen skulle rensas.
Allt i frysen skulle inventeras och skrivas upp på en lista. 
Sen var det eftermiddagsfika.
På väg hem skulle skräp slängas...
En tur in om på MIO för att titta på en soffa.
Den beställdes.
Titta efter nytt matsalsbord.
Nya matsalsstolar.
Ny skänk...

7 timmar efter att jag lämnat lägenheten, för en snabb runda till IKEA och fika hos morfar, så var jag tillbaka i lägenheten igen...

Mina planer som jag hade för dagen.... de får jag ta en annan dag....

Nu är det lördag kväll!


Korvstroganoff 


 Det är illa när tom plastblommorna börjar tappa sina blad....

Kan plastblommor vissna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kallt på kontoret :-/

Ösregn ute och kallt på kontoret :o/ Fick ta på mig jackan (kontors-jackan) för jag frös så :oS Är även insvept i en filt om...