När det går troll i ens klänningar inför bröllop man ska på

Alltså vad är detta???!!!
Det går verkligen troll i det här med klänningar jag ska ha på bröllop!

Vi var på bröllop på ett vinterbröllop på Lucia (13/12) för 1½ år sedan. 
Inför det bröllopet så beställde jag en klänning på nätet och allt var bara helt fel med den klänningen. Fick i sista stunden beställa en ny efter många turer fram och tillbaka. Minns inte alla turerna men minns att det var frustrerande.

Till sist så hade jag iaf en fin klänning på mig på bröllopet.

I somras var vi på bröllop igen, men då "återanvände" jag faktiskt en klänning jag haft innan.


Nu är det dax igen för bröllop i början av sommaren.
Var ute i tid och tittade på klänning. Hittade en fin rosa klänning. Det stod under att den skulle vara aprikos i färgen. Jag tänkte att lite aprikos-rosa kan ju vara fint :)
Får den levererad hem....
Den är ljust pippi-gul. Ljust kanariefågels-gul...

Alltså!!! Blir så trött!!

In och försöka hitta en ny snabbt som attans!!

Hittar en och beställer hem den.

Yes!!!

Skickade tillbaka den pippi-gula i tisdags.

Idag torsdag, får jag ett mail att jag kan hämta ut mitt paket med klänningen på Direkten I STOCKHOLM!!!!

Det är inte sant!!! Den har levererats till STOCKHOLM!!! Jag har inte bott där sen i Augusti förra året!!!

Ringer till DHL som levererat ut paketet till Direkten i Stockholm. Men de kan inte ändra leveransstället. De hänvisar mig till dem jag köpt klänningen från, att de måste be om att få ändrad leveransadress.

Irriterad!!!

Hör av mig till dem jag beställt från. De tittar på beställningen och konstaterar att det mycket riktigt står Stockholm som leveransadress på beställningen. Mer än så kan/vill de inte göra. Utan hänvisar mig till Direkten i Stockholm som har mitt paket.

Frustration!!!

Ringer till Direkten i Stockholm som har mitt paket. Mannen som svarar pratar knappt någon svenska alls och är fruktansvärt otrevlig. Jag kommer ingenstans med det samtalet.

Tårar!!!

Nu kanske jag har en lösning på hur jag ska få min klänning från Stockholm... Men vågar inte säga något än. Är väldigt nojig över att jinxa det.
Men håll gärna en tumme och skänk en tanke på söndag att det förhoppningsvis löser sig då.

Vad tusan gör jag annars??!!
Jag har ju betalat för den som ligger fast i Stockholm. Beställer jag en ny?

Åh, snälla!! Låt det lösa sig på söndag och att klänningen är fin och sitter som en smäck!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kallt på kontoret :-/

Ösregn ute och kallt på kontoret :o/ Fick ta på mig jackan (kontors-jackan) för jag frös så :oS Är även insvept i en filt om...