Middagstips - Gnocchi med en massa gott

Lite middagstips.
Ett färgglatt sådant.

Igår lagade jag detta till middag. 
Jag tycker det är väldigt kul att laga mat, när jag har tid och inspiration till det.
Jag är inte någon som står i timmar och lagar mat med en massa olika moment och ingredienser.
Det ska vara lätt och gå rätt så snabbt.


Gnocchi med en massa gott.

Ingredienser:
Lök
Vitlök
Gnocchi
Färska champinjoner
Grönkål
Bacon
Körsbärstomater
Persilja, olivolja, salt och peppar efter smak

- Fräs lök och vitlök i en stekpanna.
- När löken blivit mjuk så lägg i skivade färska champinjoner och låt dem släppa i från sig vätska och börja få färg.
- Skölj grönkål, riv i små bitar och lägg i stekpannan tillsammans med det andra
- Salta och peppra efter egen smak
- Stek bacon knaprigt på ett eget stekjärn
- Koka gnocchi och blanda sen ner det i stekpannan med svampen och grönkålen. Rör om
- Lägg upp på en tallrik, ringla lite olivolja över, strössla bacon, dela lite körsbärstomater och klipp lite persilja. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kallt på kontoret :-/

Ösregn ute och kallt på kontoret :o/ Fick ta på mig jackan (kontors-jackan) för jag frös så :oS Är även insvept i en filt om...