Gårdagens hemska händelse

Det finns inga ord för det fruktansvärda som hände i Stockholm igår.

Jag har bott i Stockholm.
Jag var på besök i Stockholm och gick på Drottninggatan för två veckor sedan.

Fruktansvärt att människor förlorade sina liv. Kan ändå inte sluta tacka gud för att det inte var fler som fick sätta livet till. Har man varit på Drottninggatan en fredag eftermiddag och sett hur otroligt mycket folk som är i rörelse där då så tror jag att man delar min tanke.

Jag satt på jobb när jag fick veta vad som hänt. Började direkt försöka få tag i vänner och familj som bor i Stockholm. Tack och lov fick jag tag i alla ❤️

Det som är så fint i allt detta hemska är att se hur folk ställer upp för varandra.

Rätt så fort skapade Facebook en sida där man kunde markera sig som okej om man befann sig i Stockholms regionen. Där kunde ens vänner över hela världen gå in och se att deras vänner i Stockholm var okej.

#openstockholm var den fina hashtagg som skapades för att hjälpa de som var strandsatta i och runt Stockholm. Detta på grund av att tunnelbanan stängdes, tågen ställdes in till och från Stockholm och även övrig trafik påverkades.
Via denna hastagg erbjöd privatpersoner husrum, mat eller att köra personer hem.
En man stod på gatan med ett bord fyllt av knäckebröd, smör och kaffe som han bjöd på.
Någon körde runt och gav frukt till poliserna som jobbat hårt o länge.

Det bästa sättet att hantera terrorhandlingar är att visa att vi inte ger upp. Att vi blir starkare tillsammans genom att visa medmänsklighet och kärlek.

Var rädd om er och ta hand om dem ni älskar och har nära. ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kallt på kontoret :-/

Ösregn ute och kallt på kontoret :o/ Fick ta på mig jackan (kontors-jackan) för jag frös så :oS Är även insvept i en filt om...