Efter regn kommer solsken


Som sagt, det har ösregnat mer eller ännu mer hela dagen. 
När jag skulle cykla hem från jobb så tok-regnade det och det blåste på tvären.

På med mina fina ljusblåa gummistövlar. Och sist men verkligen inte minst så kröp jag i det stora poncho-tältet (skäms-kudde på att ha en sån poncho som jag har. Hahahaha!)
När jag kommer ut från kontoret i full tältmundering så har regnet avtagit något. När jag väl är uppe på cykeln så regnar det inte längre och det dröjer inte många 100 m på cykeln innan solen tittar fram. 
Så nu cyklar jag omkring i mitt tält i strålande solsken...

Halvvägs hemma så stannade jag och krånglade mig ur tältet...
Varmt blir det också under poncho-tältet när solen står på....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kallt på kontoret :-/

Ösregn ute och kallt på kontoret :o/ Fick ta på mig jackan (kontors-jackan) för jag frös så :oS Är även insvept i en filt om...