Verklig vardagslyx som jag unnar mig


En av de saker som jag unnar mig själv är att bygga mina naglar. 

Jag tycker det är väldigt snyggt med byggda naglar, franska eller med färg.
Själv så tar jag alltid franska (naturella med vit tipp). 
Har någon gång funderat på att välja färg eller vara lite wild and crazy och ha glitter. Men jag tror att jag skulle tröttna på det. Dessutom blir det efter ett tag en ful utväxt om man har en enhetlig färg. Då är det bättre att måla dem själv, dels kan man ta bort den färgen om man tröttnar och man kan fylla på när utväxten börjar synas.
Det kostar en del, men behöver inte vara super dyrt (det var riktigt dyrt i Stockholm, men jag unnade mig det ändå när jag bodde där). 
Jag har räknat in detta som en av mina stående utgifter i min månadsbudget :o)

Igår var jag iväg och unnade mig detta igen. Jag har gått till tjejerna på Salong Gorgeous i Malmö väldigt länge. Under den perioden jag bodde i Stockholm, så hittade jag inte någon som gjorde mina naglar lika snyggt som dessa tjejer (till ett rimligt pris).
Nu bor jag dessutom runt hörnet från deras salong :o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kallt på kontoret :-/

Ösregn ute och kallt på kontoret :o/ Fick ta på mig jackan (kontors-jackan) för jag frös så :oS Är även insvept i en filt om...