Påsk i Portugal

Påskhelgen har spenderats i Portugal.
20-26 grader varmt. Bikini, shorts och linne på dagarna. Chinos och en kofta på kvällarna.
Massor av god mat och gott vin. Lite för mycket tom av det goda... om det är möjligt :oP

Vi mellanlandade i Frankfurt på vägen ner. Vi hann äta lite kvällsmat där. När vi skulle boarda så ropade de ut att de var överbokade. De erbjöd 400 € + en natt på hotell om man skulle kunna tänka sig att flyga 24 timmar senare istället.
Vi var inte så sugna på det. De behövde ha 6 personer som nappade på detta innan vi kunde gå ombord. Hur lyckas man att överboka en flight med 6 personer??! Tycker det är riktigt fult och fräckt att de gör så. Vi blev nästan 1 timme försenade pga det.

Väl i Portugal så hämtade Fredriks föräldrar oss på flygplatsen. Sen åkte vi direkt till hotellet.
Dagen efter så vaknade vi upp till en solig och varm dag. Som en riktigt bra svensk sommardag.

Älskar hotellfrukost. Det är så lyxigt att kunna välja och vraka bland en massa godsaker. Extra lyxigt är det att dricka frukostjuicen ur champagneglas i morgonsolen :oP

Lite poolhäng.
Fick ordentliga bikinilinjer. Brände mig tom lite...

Älskar min badhandduk! Köpte den förra gången vi var i Portugal.  :o)

Precis bredvid vårt hotell så låg det en stor park. Massor av olika fåglar. Höns, tuppar, änder, duvor och påfåglar. Jätte fina!
Dock lite mindre fina när de skriker och gör ljud ifrån sig tidigt på morgonen.
Trodde vi skulle slippa höra fåglar skrika på mornarna när vi var på semester. Men icke!

Men dessa nykläckta små dun-fjun-bollar är ju bara så söta!
Dag 3 när vi gick genom parken så kom de simmandes i dammen. Alltså alldeles nykläckta små ankungar! <3

Fredriks föräldrar har nyligen flyttat in i en ny lägenhet i Cascais. Jättefin! Stor, ljus och med stor altan med både havsutsikt och utsikt mot bergen.

Vi tog en utflykt till Sintra. Körde rakt upp i bergen. Så vackert! Och även i Portugal är det vår. Alla nykläckta knoppar på träd, buskar och blommor. Krispiga ljusa och starka gröna färger :o)

Sintra.
Sintras fantastiskt slott!
Vi såg detta pampiga slott lite på håll.

Vi besökte Morernas häftiga borg i närheten istället. Så fin utsikt!

Cascais är så mysigt och pittoreskt. Vi bodde precis intill den äldre delen av staden. Att gå i dessa gränder och trånga gator är så mysigt. Fina hus, gator och blommor. Alla detaljer på husen från lampor till taken till alla små utsmyckningsdetaljerna.

På lördagar så har de en stor marknad i Cascais. En härlig färg och doft kavalkad. Blommor, frukter, grönsaker, fiskar och kött. Allt är super fräscht!

Sista dagen åt vi lunch på Hotel Palácio EstorilMycket trevligt och gott.

Efter en härlig helg med sol, värme god mat och god dricka är det nu tillbaka till verkligheten. Energin är på laddad!