Balkong fix

Äntligen har jag fått en balkong!
Jag har velat ha det länge! Men min balkong i Malmö hade inte det. :o(
Min balkong i Stockholm hade balkong men den var inte riktigt min, delade den med grannen.
Fredrik hade en balkong o den fixade jag lite med.
Men nu har vi en stor balkong :oD


Igår så släppte Fredrik iväg mig ensam för att inhandla blommor och tillbehör. Sen åkte han iväg till Köpenhamn. Vet inte riktigt hur han tänkte där ;oP

Vet inte heller riktigt hur jag tänkte när jag gav mig iväg ensam för att handla till vår balkong.
Vet inte heller riktigt hur jag tänkte när jag köpte ALLT till vår balkong. (se första bilden) Vi kan nämligen inte köra med bil fram till vår port, utan man måste lasta av ute på gatan och sen bära in allt över vår innergård. Dessutom så är det svårt att parkera på gatan och det kostar att stå där...

Men skam den som ger sig! Det var bara till att konka o bära och slita och lite grann lite på att människor är goda... :oS

Plantera blommor i blomlådor, plantera kryddor och olivträd. Skruva i hopa hållare till balkonglådorna, det var inte min grej... men tillslut så. Ska hålla mig till att plantera i fortsättningen.  


Men fint blev det :oD
Var tvungen att dra ut alla soffkuddarna, fin-kuddar, plädar och göra lite fint på bordet :oP
(det har inte regnat, golvet är blött för att jag tvättade av golvet lite efter att jag planterat och spillt jord)


Kuddarna har jag sytt själv.
Plädarna köpte jag på IKEA. Jättefula med en hemsk vågig kant. Men jag gillade färgen på dem. Klippte bort den fula vågiga kanten och gjorde rosa tassels och sydde dit en i varje hörn. Vips blev de superfina istället :o)

Är nöjd med resultatet. Nu väntar vi bara på lite varmare väder :o)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kallt på kontoret :-/

Ösregn ute och kallt på kontoret :o/ Fick ta på mig jackan (kontors-jackan) för jag frös så :oS Är även insvept i en filt om...